måndag 21 januari 2013

Dag 9

Kaloriförbrukning : 2 kcal under ..

Idag lärde jag mig att det inte alls är konstigt att man går upp mycket efter all julmat ..

Dagens lunch innehöll runt 400 kcal ( 2 ägg , 3 bitar inlagd sill , 2 skivor kallrökt lax och 4 köttbullar )
Mycket skrämmande då jag tyckte att detta var en rätt liten portion ändå ..

Jag tog även tag i att lära mig lite om popcorn ..
Micro-popcorn och gryt-popcorn i smör innehåller väldigt många kalorier , man kan i stort sätt likaväl äta chips ..
Meen jag har en lite popcorn-maskin som jag inte har använt så mkt för att det helt enkelt är lite mer att göra..eller? Den är bara liten och kan inte ansträngas för mkt men passar perfekt till 1 liter popcorn vilket bara innehåller 80 kalorier eftersom det endast används majscorn (inget smör och inget salt) . Det är en stor skillnad jämfört med de ca 400-500 kalorier som de annars innehåller ..

Denna portion innehåller : ca 650 kcal

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Elegant Rose - Working In Background