söndag 20 januari 2013

Dag 8 - 53.5

Invägningsdag : 53.5 kg (-0.5)

Kaloriförbrukning : 43 kcal under ..

Idag gjorde jag min första invägning efter start-invägningen och då visade vågen att jag faktiskt har gått ner 0.5 kg på en vecka :) Detta kanske kan funka ?..

Gjorde mig en äggmacka baserad av en fralla med stekt ägg , nomnom . (230 kcal)

Jag kände för att gotta mig ordentligt ikväll med glass och massa annat gottigheter och för att jag skulle fortsätta hålla mitt dagliga kaloriintagsmål så gick jag först en långrunda på 7.95 km och fick för det 308 kalorier att lägga till :)

Jag gjorde till och med en egen kolasås :P

runt 400 kcal

Summering :
Denna första vecka har inte varit så lätt med att snurra runt med rutinerna .
Jag har haft svår koncentrationsförmåga , fått huvudvärk och haft yrsel flera kvällar .
Allt detta tror jag kan bero på att jag i vanliga fall kan sitta och stoppa i mig godis oavbrutet utan att ens tänka på att jag gör det .
Detta ville jag få bättre medvetenhet om och få bättre kontroll på . Bland annat därför som jag startade denna resa som jag skall försöka hålla i 3 månader för att samtidigt se ifall de rykten som jag har hört stämmer , angående att människan är ett vane djur på 3 månader (att jag då efter 3 månader har bytt ut mina vanor mot det bättre)
Jag har ätit betydligt mindre godis och äter i stort sett bara choklad eftersom det är det som jag tycker är godast och känner att jag behöver . Tyvärr äter jag fortfarande godis varje dag.. men det skall det förhoppningsvis till slut ha blivit ändring på !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Elegant Rose - Working In Background